Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av samcan
Haloj !

Jag undrar om någon därute vet vad dom här bussningarna heter och möjligtvis har artikell nr, jag var tidigare på
volvo och dom va inte riktigt säkra vad det var för några bussningar jag menade, jag tog lite halvtaskiga kort också så det kan vara darför, jag vet att det fins en tråd om denna bussning vid klonk i framvagn, men jag hittar ej denna tråd igen, (letat som en galning.)

Två bilder har jag laddat upp här, ena busningen som sägger klonk när jag växlar verkar vara nån bussning mellan växellåda och motor, och den andra bussningen är i bakvagnen och det fins två stycken av denna.

http://img196.imageshack.us/gal.php?g=d ... 620106.jpg
Användarvisningsbild
av samcan
Min bil är en V70II -04 D5 ,
Användarvisningsbild
av samcan
min tråd hamnat helt galet tror jag ? , kan ni flytta denna till v70II avdelningen snälla ?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Om din bil är en -04 heter den V70N.

Det är den allra senaste karossen som betecknas "II"
Användarvisningsbild
av samcan
Variosboy skrev:Om din bil är en -04 heter den V70N.

Det är den allra senaste karossen som betecknas "II"
Ja exakt, jag började misstänka att jag skrivit på fel ställe , jag va lite för snabb.... H E L P!
av to_ka
Du har en V70N så denna tråd är helt fel detta är för V70II och dom andra nyaste P2 bilarna. Men den vänstra heter främre momentstag har jag för mig och den högra är bakre krängningshämmarbussning(ar). Art nummer kan jag inte i huvudet men det måste dom väl kunna hitta till din bil. :)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag flyttar tråden, bättre sent än aldrig :)
Användarvisningsbild
av greeeken
Nedre motorfäste .
Kommer inte hjälpa mot klonket så mkt.
Bytte mitt som var helt slut o det blev inte bättre för det.
Väldigt enkelt att byta.
Användarvisningsbild
av samcan
Tjenare grabbar !

Jag har bytt ut denna momentstaget och klonkandet vid växlling försvann helt, vet inte kanske motorn är mera rörlig på en diesel och därav klonket, samt så upptäckte jag att länkarmbusningarna va helt slut också, då gick jag förbi biltema och skaffade in nya, dom har jätte bra passform och passar perfekt, jag är en sån person som brukar altid handla orginal delar, men just nu så är jag JÄTTE PANK! och jag tänkte chansa med biltema, och det verkar fungera mycket bra, , förut så klonkade bilen lite på ojämn mark, nu är det helt borta, och bilen käns stabilare i sig, jag bytte ut även spindelled eller kul led vet inte vad dom heter, dom byttes ialafall också !

Jag ville bara skriva av mig lite så att alla vet !!!

:)
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]