Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krille86
hej förut i sommar så byte jag både skivor och bromsbelägg fram på min s60. jag köpte orginal bromsbelägg från volvo och skivorna från skruvat. se men nu har de börjat vibrera när man bromsar kan skivorna redan ha blivit i obalans har inte gjort nå hårda inbromsingar vi inkörning av bromsskivor och belägg. kan de va skivorna de är så dålig kvalitet på eller är de nåt annat??. funderar på om man ska köpa nå andra skivor men den känns ju inte nå bra när dom jag har nästan är nya
av Psyko
krille86 skrev:hej förut i sommar så byte jag både skivor och bromsbelägg fram på min s60. jag köpte orginal bromsbelägg från volvo och skivorna från skruvat. se men nu har de börjat vibrera när man bromsar kan skivorna redan ha blivit i obalans har inte gjort nå hårda inbromsingar vi inkörning av bromsskivor och belägg. kan de va skivorna de är så dålig kvalitet på eller är de nåt annat??. funderar på om man ska köpa nå andra skivor men den känns ju inte nå bra när dom jag har nästan är nya
Det är väl bara reklamera skivorna ?
Användarvisningsbild
av camaro69
Sök på "köra in skivor".
*pettson* har skrivit goda råd om hur skivor bör köras in.

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]