Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DJ
Sådärja,

köpt och bytt.

Fast en av pinnarna behagade att skutta iväg i nattmörkret. Så nu sitter den med tre, men det får räcka.

Man ska inte meka i nattmörker, tydligen... :roll:
av Trollkula
Hej !
Jag bytte idag, hur lätt som hellst.
Fick ett bra tips från handlaren.
Bryt av pinnarna o stoppa tillbaks dem med andra änden ca2mm.
-Annars skuttar de lätt iväg. sa han.
Användarvisningsbild
av Sparkz
P1800 skrev:Kass konstruktion. Delen borde Volvo skänka bort med rodnande kinder...
Antingen har man ett klent gångjärn av plast som går av om kidsen springer in i luckan när den är öppen. Kostnad: c:a 80 kr

Eller så har man ett gångjärn modell kassaskåp som håller för vad som helst. Då knäcker man luckan i stället. Kostnad: Ny lucka plus lackering, en hel del mer än 80 kr
Användarvisningsbild
av Ringhede
Eller så har man rätt kvalitet på delarna när man bygger bilar av den kvalitetsnivå Volvo utger sig för att ha.

Mitt gångjärn gick sönder på grund av att plasten hade åldrats och blivit spröd. (gammal=6 år)

Även om det ska handla om tanklocket här så förklara gärna varför bromsslangar spricker sönder i gummit efter 5 år.

Kvalitet ?
Hörde ett ryckte om att de komer från Indien, kul. :evil:

Säkerhetsdetalj = säkrar jobben på verkstäderna

mvh Roland
Användarvisningsbild
av Loner
Sparkz skrev:Antingen har man ett klent gångjärn av plast som går av om kidsen springer in i luckan när den är öppen. Kostnad: c:a 80 kr
Visst, en sak om kidsen springer in i luckan, men det skall väl inte ramla av av sig själv bara för att plasten torkat sönder på 5 år...

/L
Användarvisningsbild
av pean
Många trådar om det här på forumet...

Jag tog en bitsmejsel med säkerhetstorx, dvs en torx med hål i, som precis rymde plastpiggen för att förhindra att jag slog den snett och slog av den. Tog sedan sista biten med don.

Easy as pie.

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]