Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sort
hallojt mina vänner.

Jag har nu automat låda i min S60 AWD men saknar lite att ha en manuell låda.

Min fråga är förjande:
Är det mycke jobb att byta låda?
Mekaniskt e de ingen fara för min del, jag gör allt annat jobb själv på bilen som inte kräver en dator.
Vad ska man tänka på?
Nån som vet ungefär va mycke det kan kosta?

Detta är mina funderingar och då jag inte kommer sälja min S60 för jag är grymt nöjd me den så har man ju en del saker man vill göra.
Nästan omöjligt, för att inte säga helt omöjligt. Hela CAN-nätet kommer undra vart styrenheten för automatlådan tog vägen. Och om du inte tar bort styrenheten kommer den att undra vart automatlådan tog vägen.

Det mekaniska är genomförbart, men det elektriska... Ujujuj...
Användarvisningsbild
av Sort
skit också.

Läste på nätet om den nya automaten dom har och att den skulle vara helt annorlunda mot den jag har nu.
Hur e den?
Växlar den bättre och framför allt.... tål den mer vrid än den jag har nu.
tror den heter AW55. 5 stegs automat.
Nej, det går ju inte att programmera om. Möjligen om nån 3e-partsleverantör har gjort en sån mjukvara, då ska mjukvaran stämma PRECIS med din bils konfiguration.

Vadå, nya automaten? Ska du köpa en bil med sån automatlåda? Eller vill du byta till en sån låda i din bil? För det går nämligen inte heller...
Användarvisningsbild
av Sort
Fan :(

Inte nog me att de allt för mycke datorer o skit i bilarna idag..... man kan in't göra nå me dom heller.

Tack för alla svar :)
Detta ÄR det bästa stället när man har en fråga om bilen ;)

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]