Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pellix
Som ämnet lyder, hur stänger man av backvarnaren på en S60R -04 (byggd 0309)?

På senare årsmodeller verkar det finnas en knapp på stereon som stänger av funktionen temporärt, men jag kan inte hitta någon...och inte ett ord om det i manualen...

Någon som vet?

Det är ju drygt att backa med husvagn med tjutandet i öronen, dessutom är det ju INTE coolt att det låter och lever om när man har rutorna nere på campingen... :-)
Användarvisningsbild
av camaro69
Annars är väl ett knep att lyfta av vagnen från kroken, sedan kan fru och barn knuffa vagnen på rätt plats,
Detta nöje brukar beskådas på varje svensk camingplats varje år. Det är ett gratisnöje för grannarna, så dom brukar få ett skratt som förlänger livet. :wink:
Användarvisningsbild
av Pellix
S.t.r.a.n.D, ja det var ju ett tips, får kolla upp det hela, även om det känns lite b-aktigt att behöva pilla bland säkringarna...är det verkligen ingen av volvos utvecklare som kör med släp eller husvagn och upplevt samma sak under testandet...

camaro69, det är ett trevligt nöje som du säger att se alla som sliter för att få vagnen på plats. Om jag ska vara ärlig så behöver jag egentligen bara haka av vagnen ute på vägen och sen köra den med fjärrkontroll in till platsen eftersom farsan monterat en elektrisk "mover" som fäller in rullar som driver hjulen. DÄR fick allt grannarna nåt att glo på! :-) Dock kan det ju vara bra att kunna backa ändå utan att det tjuter i öronen... (bästa nöjet är väl ändå att titta på alla som lånat vagn och tält och försöker få alla tältpinnar på rätt ställen utan att ha testat först...)
av Larzan
Går det att minska ljudvolymen från backvarnaren ut till ljudanläggningen?
Kan man ställa ned känsligheten på backradarn? Minska avståndet för varningens början?
Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]

webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]