Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Hej

På svärmors V70 D5 2004 med Titaniumpaket så har kofångaren blivit gråvit. Det går inte att polera bort, har provat att skrapa och med lösningsmedel men den blir bara förstörd.
Någon som sett detta tidigare? Det blir att köpa en ny men vad kan ha hänt?
Det var redan när de köpte bilen så det har hänt förra ägaren (Posten AB).

Några tips??

Bild

Bild

Bild

Mvh Henrik
Användarvisningsbild
av camaro69
Knappast någom bilvårdare som ägt bilen.
Verkar som dom sprutat på outspädda kemikalier och sedan inte begripit följden av detta.
Användarvisningsbild
av henka35
camaro69 skrev:Knappast någom bilvårdare som ägt bilen.
Verkar som dom sprutat på outspädda kemikalier och sedan inte begripit följden av detta.
Förmodligen är det så, den har gått som tjänstebil hos Posten. Annars i bra skick men förutom bakkofångaren.
Men jag har testat med värmepistol och det fungerar bra. Nu är den svart igen men lite flammig så jag ska göra ett nytt försök idag. Kommer lite bilder senare idag...

Tack för tipsen!

//Henrik
av oean race
henka35 skrev:
camaro69 skrev:Knappast någom bilvårdare som ägt bilen.
Förmodligen är det så, den har gått som tjänstebil hos Posten. Annars i bra skick men förutom bakkofångaren.
Men jag har testat med värmepistol och det fungerar bra. Nu är den svart igen men lite flammig så jag ska göra ett nytt försök idag. Kommer lite bilder senare idag...

Tack för tipsen!

//Henrik
Jag har gjort så på flera bilar när plasten har torkat det funkar kanon bra (fungerar även på andra bilar än volvo)
Användarvisningsbild
av henka35
Nu har jag jobbat lite (blev även en vaxning av bilen).
Kolla på före och efterbilderna :lol:

Före:
Bild

Efter:
Bild

Sedan en profilbild efter vaxning
Bild

Svärmor blev väldigt nöjd så nu har man många pluspoäng 8)

//Henrik
Användarvisningsbild
av camaro69
En svärmorsa blir aldrig nöjd. Kraven kommer bara att öka. :wink:
Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]

webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]