Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tholakers1
Hej!

Jag har köpt en bil V70 2004 som jag kommit fram till har varit krockad, det jag är orolig för är att det kanske även är en helt annan motor i bilen än vad som framgick vid köp (miltal), jag har försökt att hitta någonform av motorkod på oljetråget men kan ej hitta någon.

Jag vore hemskt tacksam om någon kan hjälpa mig hur jag skall identifiera bilens motor innan garantin går ut.

Tack på Förhand

Mvh Thomas
av tholakers1
dieselmagnus skrev:Du menar att det sitter en 2,4d med lägre effekt? Du skulle ju kunna åka till Volvo och prata med dom. De kan säkert hjälpa dig eller på något sätt läsa av bilens dator.
Hej
diselmagnus!

tack för ditt svar, nej jag tror att det är sama typ av motor men är orolig att man har satt in en likadan med ett helt annat miltal än det står på mättaren, som sagt var så upplyste inte säljaren om att den varit krockad utan det har jag tagit reda på efteråt, men vill gärna kontrollera motorn för att vara säker på att detta är riktigt.

Mvh Thomas
Användarvisningsbild
av isak
hej
du kan ju börja med att studera instr-b där står utförligt vad numren sitter.
lycka till
isak
Användarvisningsbild
av XC70-D5
Motorns tillverknings och detaljnr: Dekalfinns på transmissionskåpan,Dessutom instansat i cylinderblocket,ovanpå pumphus mellan transmissionskåpa och grenrör. (Källa volvo fickdata bok TP 0308017)
webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]