Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av D5
Ringde rejmes för att höra om pris på ett extra säte till en v70n.
10.390kr skulle det kosta mig fick jag till svar.
Som ni förstår så är det en slant för ett komplett säte.

Då undrar jag om det är någon som vet vart jag kan vända mig mot för att hitta en begagnad eller billigare ny??
av fn
Jag har ett som jag vill bli av med. Har hellre ett litet lastutrymme än ett säte som inte används. Jag har PMat dig.
av fn
Frågade du förresten vad som ingick i det priset? Det är inte bara ett säte som behövs. Det pristet kan ju inkludera paneler också. Höger och vänster hjulhuspaneler är annorlunda då bälten ska upp där. Takpanelerna är annorlunda då bältet ska fästas där (man kan såga själv). Du behöver helt nytt golv. Sätet innehåller två golvdelar, det är sedan tre små delar som utgör resten av golvet. Du behöver ett öppningshandtag på innersidan av bakluckan och det ska vara en låscylinder i bakluckan (jag har dock ingen låscylinder trots att det sätet fabriksmonterades). Av bagageutrymmet är det bara ryggen på baksätet och tygtaket som är orört :shock:
Användarvisningsbild
av Brainy
bara hoppas ni har likadan interiör då så får ni ställa er i ett garage och skifta :wink:
/Anders
av nevyn
Jag är också intresserad av ett sånt säte. Jag har mörkgrå inredning.
av fn
nevyn skrev:Jag är också intresserad av ett sånt säte. Jag har mörkgrå inredning.
Det är det jag har också.
Användarvisningsbild
av frilins
D5 skrev:Ringde rejmes för att höra om pris på ett extra säte till en v70n.
10.390kr skulle det kosta mig fick jag till svar.
Som ni förstår så är det en slant för ett komplett säte.

Då undrar jag om det är någon som vet vart jag kan vända mig mot för att hitta en begagnad eller billigare ny??
Det var dyrt, sätet kostar på bilia strax under 8000:- nytt och komplett med alla detaljer som behövs inkl. låset till bakluckan.
av volvo-v90
jag har ett komplett beige exstrasäte om de e någon som e intreserad. så PMa mig

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]