Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av unpmcj
Jag undrar när man skall göra ren vevhusventilation på en 170hk och om någon har bilder på detta (har läst olika trådar i detta ämnet men jag tycker inte jag hittar något bra)
Användarvisningsbild
av midnight
Tjenare! Vevhusventilation kan du finna om du söker på "pettson" i kategorin! Då kommer du fram till ett ställe som det står "pettson.info". Han har givit ut bra info om just din fråga. Annars på http://www.pettson.com
MVH//Leffe
Användarvisningsbild
av jimDK
FYI pettson.com är inte längre aktuel (Pettson äger ingen registreringen af namnet)
pettson.info fortfarande ägs av Thommy, men jag kan inte få webbsida som bör ligga på servern. Webbläsaren gånger när det kontakter petsson.info?
Användarvisningsbild
av jimDK
Jag har idag fixet vevhusvent på min V70 2004 utan turbo(140hk).
Metoden är lite annorlunda från pettsson's S70/850,men det är exakt samma komponenter man arbetar med.
kjøpte disse dele hos volvo och Biltema:
Nr 10 nyckel (mycket bra för små ställen), packningar och olja fälla.
Bild

Börja med 2 skruvar/bultar till anslutning på vänster sida, det är ganska svårt
Bild

Jag hade en metall fäste under manifolden,skall skruvas ut från botten, under bilen.
När manifold tas bort, så det är lätt att komma till olje fällan
Bild

Olja fälla som innehåller en del olja-slam. Kom ihåg att rengöra ansluts rörene (om dom inte ersättas)
Bild

bytt olja efter en provkörning
webasto doserpump v70n 07

På en V70N borde det väl sitta en Ardic[…]

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Hej. Undrar om det är någon som vet va[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]