Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ska sätta tänderna i detta jobb imorgon. 3/12. Jag har jobbat och inte hunnit fixa detta.
Skall hiss upp bilen och skruva loss främre spolarmotor och göra funktionstest.
Samt även kolla över samtliga slangar så de är ok.

Återkommer imorgon kväll med rapport om detta jobb.

//Marcus
av Marcus D5
Ja, efter att ha tiggt en sprängskiss från Volvokillarna i Vällingby, några timmar här på forumet och alla verktygen i bilen begav jag mig med en kollega till GDS-hallen. Lyste med ficklampa, hissade upp bilen, tittade och tänkte: Vi börjar med att kolla säkringarna igen.

Hmm. En säkring som lossnat i sin lödning men som hela tiden sett hel ut.

Bytte och vips så funkade det igen.

Ibland behöver man bara gå några varv runt bilen för att det skall lösa sig.

F.ö. Tack för ett bra forum med många kunniga medlemmar. Ni vet vilka ni är. "Big up to ya´ll".

Har även kollat mig ATF olja idag. röd/brun och fin. Tut-tut.

//Marcus
av jlarsson1978
matzen10 skrev:Det kan vara 2 saker. Det första, och mest vanliga, är att torkarmotorn/motorerna till lyktorna har gett sig. När de är på gång att gå sönder så äter de säkringar (de går "tungt). I säkringsdosan i motorutrymmet så är det plats 16 (eller om det var 15?) som går sönder. Blå, platt säkring. Köp på dej ett gäng och byt vid behov.
Boka tid till verkstaden för byte av dessa torkarmotorer som brukar ge upp!
Själv trodde jag först att det var spolarpumpen på min bil som hade gått sönder, köpte ny för 516:- och bytte utan resultat -). Den sitter invid spolarbehållaren och du når den underifrån. Lite bökigt att komma åt men går. Lossa spolarvätskebehållaren och skjut den lite åt sidan så får du plats.
Men jag sätter en femma på torkarmotorerna till framlyktorna!! Kolla dessa först..
Ja just..spolarpumpen och torkarmotorerna delar säkring därför blir det detta fel som du beskriver.

M V H
---> Matz
Hade precis detta problem och det löste sig tack vare din beskrivning. Tusen tack! (Volvo ville kränga på mig en ny spolarpump, men det slapp jag nu.)

Hej, någon som vet var man kan få tag […]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]