Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hadde exakt samma fel tidigare efter att jag monterat nya bromsbackar i gammla skivor. Jag märkte att om du drar lite i handbromsspaken och sedan släpper medans du kör (gör detta under vibrationerna) så slutar det att vibrera. Jag slackade på viren och har efterspänt lite då och då, nu fungerar det igen.
Nu har ja åkt 10mil utan handbrbackar på höger sida. Ingen stor värmeutveckling, lika varma på båda sidor (går att ta på naven)
Vibrationerna är helt borta i 70-80km/h. MEN, det kommer vibrationer över 120km/h istället.....precis som det skulle va obalans i däcket.....(men det är inte troligt) Så, är det det där jä_la hjullagret ändå, fast inga oljud hörs?

Ett annat fel som börjat är att lampa emution erfodras, men den brukar ja släcka genom att koppla bort -poolen en stund. men nu tycker ja att bilen börjar smårycka lite, å går lite segt (kanske inbillning över segheten), nån kunnig som har svaret där oxå kanske? (V70n 170hk -01)

//Johan

Hej, någon som vet var man kan få tag […]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]