- tis 14 jul 2009, 11:29
Ja precis så tänkte jag testa faktiskt.
Har ju bytt kudden o ja vet att den fungerar då ja testat på annnan bil.
Ska koppla loss bältes sträckaren på förar sidan för att se om ja får liknande varning för det bör man få.
Men ja funderar fortfarande på om det har gjorts nån fuling på dena bil.
Ja menar vad är oddsen att kabeln till srs i stolen o kabeln till bälteslåset går av samtidigt .
baljbalj skrev:Prova att koppla ur bältessträckaren om du ändå är inne och rotar däromkring och se om du kan nolla felkoden eller iallafall få en annan. Om den inte är inkopplad borde den inte säga kortslutning.
Hurvida det blir kortslutning eller ingen kontakt alls när en squib varit avfyrad beror på vilken typ av squib det är men det vanligaste är att det blir ingen kontakt alls eftersom glödtråden brunnit av så kortslutning tyder på något annat än att den varit avfyrad.
Om det går koppla in ett annat bälte eller en sidobag istället för sträckaren och se vad som händer när du nollar.
En lite utsvävning: En polare lyckades lösa ut båda bältessträckarna när han körde på essingeleden eftersom det kommit in vatten på golvet i hans bil (ej Volvo), typ "bara PANG PANG och så satt jag som i ett skruvstäd och körde bilen".
Det finns ju lite volvomekaniker på forumet. Ingen som har en felsöknings schema eller dylikt för detta att dela med sig till killen? Iallafall vilka motstånd som man skulle kunna koppla in istället för airbagmoduler och sträckare för att felsöka typ testa ett 2,2ohm 2,4 funkar inte.
Ja precis så tänkte jag testa faktiskt.
Har ju bytt kudden o ja vet att den fungerar då ja testat på annnan bil.
Ska koppla loss bältes sträckaren på förar sidan för att se om ja får liknande varning för det bör man få.
Men ja funderar fortfarande på om det har gjorts nån fuling på dena bil.
Ja menar vad är oddsen att kabeln till srs i stolen o kabeln till bälteslåset går av samtidigt .
- By StefanV70R