Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gson81
Jag har en v70 -01 och funderar på att byta till nyare baklysen, tycker att de är lite snyggare. Tänkte höra efter om det är någon skillnad på kopplingar till lysena eller om man får felmeddelande eller något sånt?
av 9070
Misstänker att du tänkte byta till klarglas lyktor? Bytte på min -04a och det var inga problem. Inga felmeddelanden eller annat strul. Bara att byta rakt av. Iof så kan det vara lite marigt att få dit en av muttrarna bak, du kommer att märka vilken. Se bara till att inte tappa ner muttern. Går att få upp den om du har en magnet.

Lycka till
Användarvisningsbild
av camaro69
Om du byter till klarglasbakljus, så måste du byta ut dom fula backspeglarna av lovikkavantemodell. :wink:
Annars kommer det att se knepigt ut.
Användarvisningsbild
av gson81
Jo det är klarglas lyktorna jag tänkte på, de ser bra mycket bättre ut en de gamla matta lycktorna. Då blir det att köpa ett par såna o sätta ditt. :lol:
av Fred
camaro69 skrev:Om du byter till klarglasbakljus, så måste du byta ut dom fula backspeglarna av lovikkavantemodell. :wink:
Annars kommer det att se knepigt ut.
Hur tänkte du nu...? :roll: Vad har backspeglarna med bakljusen att göra?! :D
Användarvisningsbild
av camaro69
Hur tänkte du själv? :roll:
Om man nu ska "piffa upp" sin bil med klarglas, så syns det direkt att det är en "gammal häck" om man inte byter till dom nyare speglarna.
Ungefär som att sminka en gris, för det är en gris i alla fall, om man inte byter speglarna. :wink:
av tomme
camaro69 skrev:Hur tänkte du själv? :roll:
Om man nu ska "piffa upp" sin bil med klarglas, så syns det direkt att det är en "gammal häck" om man inte byter till dom nyare speglarna.
Ungefär som att sminka en gris, för det är en gris i alla fall, om man inte byter speglarna. :wink:
då måste ju främre och bakre kofångare också bytas! och klarglasframlyktorna! kanske fortsätta på insidan sedan mm mm kan bli enklare/billigare att byta upp sig några årsmodeller :-)-)
Användarvisningsbild
av camaro69
Jag argumenterar inte vidare.

Hej, någon som vet var man kan få tag […]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]