Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
dieselmagnus skrev:Visst ska man ha rätt körkort naturligtvis. Det jag tycker är löjligt i sverige är att du kan packa ur 100kg och lägga dessa i bilen. Totalvikten är densamma men du går ifrån BE-kort till B-kort.
Jag har aldrig under mina 30000 mil sett polisen väga. Dock vet jag att de har portabla vågar nu som även klarar boogies. Manar inte till civil olydnad men det är fan inte svårare att köra en vagn som väger 1400kg eller 1200kg.

Det enda du kan göra som jag sagt innan är att byta bil eller regga ner husvagnen.
Ett bil/båt/hästsläp är lätt att regga ned då de väger extremt lite tomma.

Men en husvagn är Inte lätt att regga ned då den redan tom väger extremt nära totalvikten eller ibland t.o.m över denna som tom. För att kunna regga ned den finns det bara ett sätt då, fram med motorsågen och kapa ur inredningen, vilket inte är ett alternativ för de flesta. :-O)

Jag har sett MÅNGA vägningar här nere i mellan/sydsverige, polisen har bara några tunna plattor med sig i bagaget som ser ut som små badrumsvågar. Sen lägger man dem framför hjuen och kör upp på dem och får all vikt summerat trådlöst på en handhållen display. Klarar allt från småbilara till timmerbilar på några sekunder.

Bild
Uppvärmda vindrutespolare.

Nu var mitt problem inte spolarvätska fö[…]

värme problem

Okej! jag tänkte som en sista grej att provtr[…]

VIDA vill inte radera felkoderna, jag misstän[…]