Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikeyman35
Hej! Fick nedslag på besiktningen idag, spindelled samt bromsslangar på min s80 -01.Har varit på volvo och inhandlat spindelleden. (man behöver inte byta hela länkarmen som på 850) . Är det någon som har nåt tips om bytet av spindelleden? Tar man bort hela länkarmen eller?
av to_ka
Lossa länkarmen från spindelleden o sätt ett starkt spännband mellan båda länkarmarna o dra ner länkarmen med det. Lossa drivaxelbulten o se till att du inte drar isär drivknuten ifall du måste röra hjulspindeln utår när den hänger i stötdämparen. Lossa skruvarna på spindelleden och slå ur den ur spindeln med ett dorn eller mejsel ovanfrån på kanten, lättare om du tar bort bromsoket för att komma åt att slå. Gör rent där leden satt med stålborste och banka dit den nya ( slå inte på tappen utan bara på kanten). Sen släpper du bara spännbandet o passar in grejerna o sätter ihop allt igen.
Farthållare v40 -13

Hej, Jag har exakt samma problem med min farth&a[…]

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]