- lör 13 jun 2009, 22:06
Har en v70 2.5t 2005 med automat som har rullat 13000mil.
Så att jag tycker den slirar för mycket mellan växlar och vid gas.
Men jag tycker att den i övrigt går som han ska, sparkar på vid kick down och så.
Men när man kör den lite hårdar än normal körning men ändå inte så pass att han växlar ner, så tycker jag att den slirar och gärna håller sig runt 2,500-3000 varv hela tiden och på alla växlar.
Men använder jag maunella läget så är den lite bättre.
Kanske normalt? min först automat!
Har inte kollat nivå på oljan eftersom jag inte hittar den, men gärna tips på vart jag kan se nivån.
Och så har jag hört med volvo ang service på låda men dom säger att dom inte har automat lådan i service programmen eftersom det är inte nödvändigt!?
Vad tycker ni ska man serva låda me olja och filter??? dyrt?
Så att jag tycker den slirar för mycket mellan växlar och vid gas.
Men jag tycker att den i övrigt går som han ska, sparkar på vid kick down och så.
Men när man kör den lite hårdar än normal körning men ändå inte så pass att han växlar ner, så tycker jag att den slirar och gärna håller sig runt 2,500-3000 varv hela tiden och på alla växlar.
Men använder jag maunella läget så är den lite bättre.
Kanske normalt? min först automat!
Har inte kollat nivå på oljan eftersom jag inte hittar den, men gärna tips på vart jag kan se nivån.
Och så har jag hört med volvo ang service på låda men dom säger att dom inte har automat lådan i service programmen eftersom det är inte nödvändigt!?
Vad tycker ni ska man serva låda me olja och filter??? dyrt?