Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nickes83
Hej.
Jag har en V70 -02 170hk som jaghar fått ac prblm med.
Problemet börja när bilen hade ståt i ca 6 månader. När jag skulle stata den så var den HELT urladdad. Byte batteriet och bile startade meninte konsole där ac, sätesvärmre mm sitter. Inte en lampa lyser.
Har fått känslan att det är någon form av reset lr nåt åt det hållet som behövs.
Någon som ha rnågon lösning på detta problem ?
av StigSall
Har hört att när man byter batteri måste man vänta c:a 15 min för att datorn skall återställa fabriksinställningarna.
Har aldrig tetstat detta men det kan ju vara värt ett försök. Tror nog att Volvo ger dej anvisningar om hur du skall göra, om du frågar.I vilket läge tändnyckel skall stå vet jag dessvärre inte. Kanske står det i manualen.

Mvh
Stig Säll
Användarvisningsbild
av CarMan
kopla bort enheten , vänta nån menut & sät tillbaka den
Användarvisningsbild
av wissel
Hejsan, jag skulle nog börja med att köra bilen vilket du nu har gjort tror jag, sedan när du får tillfälle stanna och vänta 5 minuter och sedan lyfta minuskabeln i 2 timmar för att återigen anlsuta batteriet o vänta några minuter för att slutligen starta upp bilen. Nu är det nästa steg som kommer om det inte funkar, kolla om du har några felkoder antingen via Volvoverkstad eller genom inhandlad BSR felkodsläsare. Där får du fram ALLA felkoder som kan finnas. Volvoverkstäderna vill nog ha en femhundring för att avläsa så det är lönsamt att köpa en egen läsare, kostar runt 1400 pengar men är betald snabbt.
Biltemas o andra OBD II läsare tar oftast bara motorstyrenheten vilket inte hjälper dig i detta läge. :-)

Det är en kopplingsbox för kablarna (2 s[…]

B230fk saknar kraft

Kan du inte justera upp trycket mer är ju fr&[…]

Och slutligen samma sak men med låsknoppen n[…]

Saknar Android Auto

Hej, nybliven Volvoägare (V60 Crosscountry […]