Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Ska du har in barnstolen i baksätet, som jag har, så är det bara V70N som är tilräckligt stor för att få en bra funktion.
planerar du att ofta ha barnvagnan med dig så är det V70N som gör jobbet

för övrigt är det inte en enda del som är lika på dessa bilar. V70 är viserligen äldre, men håller högre klass kvalitetsmässigt
Användarvisningsbild
av kez_style
Efter att ha läst denna tråd så gick jag och provkörde en volvo V50 på bilia. Mycket bra bil faktsikt men jag ångrar verkligen inte köpet av V70n... komforten är nästan helt perfekt i v70n.... känns som man åker runt i vardagsrummet. Då vet du troligen mitt val ;).... men om jag var tvungen att välja en bil i den mindre segmentet (v50 segment) så skulle jag tittat nogrannare på saab 9-3 SC.. men V70 rekomenderar jag, du kommer itne ångra dig. Det gör itne jag :D
Användarvisningsbild
av henka35
V70 helt klart!
Vi hade en V40 innan grabben kom till världen. Den är större än V50 men ändå för liten. Med V70N rymmer man otroligt mycket. Till och med MB E-class är sämre när det gäller att lasta barnvagn och väskor.
Sedan är jag själv lång (190 cm) och sitter mycket bra i V70.
Kör ibland V50 i jobbet och jag hittar inte riktigt någon bra sittställning i dessa bilar. Mycket pga. min benlängd.
Min rekommendatoion är helt klart en V70.

/Henrik
av haxpet
Det verkar som om alla är överens här.

Jag kanske borde ha lagt upp samma tråd under V50 forumet. :)

Men just nu så finns det nog inget som får mej att ändra på något. Det blir nog att ta hem en V70N så fort någon köpt min S60.

Men det känns ledsamt att göra sej av med S60, den har varit mycket trevlig, bekväma stolar och rätt härlig att köra med sportchassiet. Jag är rätt van vid att det är lite stötigt, känns mycket stabilare när man kommer upp ifart.
av fn
haxpet skrev: Men det känns ledsamt att göra sej av med S60, den har varit mycket trevlig, bekväma stolar och rätt härlig att köra med sportchassiet. Jag är rätt van vid att det är lite stötigt, känns mycket stabilare när man kommer upp ifart.
Det finns ju sportchassie till V70 också, jag har det på min.
av haxpet
Hur ser man skillnad på en V70 med och utan sportchassie?

Är det enbart med hjälp av det krängningshämmande staget i motorrummet eller finns det andra ledtrådar som avslöjar om bilen har sportchassit från Volvo?

Istället för polering och lackskydd vart[…]

Om du kör med den avstängd snurrar remhj[…]

För att förtydliga vad jag sa om bytesi[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Idag fick bilen nya däck, nu kommer det k&aum[…]