Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mille08
hejsan

vet att det varit mycket skriverier om diod lampor mm. Men verkar var sååå mycket olika synpukter och verkar ändå vara många som tycker saker fast dom inte testat det.
Så med detta inlägg vill jag ha hjälp med att få rätt och bra lampor till min V70 awd.

*Vill ha xenon look lampor fram(halv,hel och dimljus) vilka tycker ni är bäst och vart köper man dessa?
*diodlampa till positions ljus fram
*även ett par starkare bromsljus
*starkare positionsljus bak
*nummerplåts belysning

Färgen ska vara vit och inte kostgjord blå färg. kommer man behöva motstånd som många skriver om? och vad är det? är det svårt att montera? vart monteras dom?

tacksam för svar med pris och vart man köper dessa.
av Wiberg
du ska ha w5w lampor i position och nummerskyltsbelysning, finns lampor som heter smd och de är starka (läste att smd 5 är typ 10w ljusstyrka) 4300K ska du nog ha om du vill slippa det blåa ljuset
av Wiberg
jag var å besiktigade bilen i helgen, inga fel perfekta värden:)
så frågade jag om diodlampor till position och regskylt, och han sa att man fick ha det om det inte var annan färg än vita eller gulvita:)
Användarvisningsbild
av greeeken
Wiberg skrev:jag var å besiktigade bilen i helgen, inga fel perfekta värden:)
så frågade jag om diodlampor till position och regskylt, och han sa att man fick ha det om det inte var annan färg än vita eller gulvita:)
Vitt kan ju komma i många olika färger
Kall vit
Varm vit osv
av Wiberg
greeeken skrev:
Wiberg skrev:jag var å besiktigade bilen i helgen, inga fel perfekta värden:)
Vitt kan ju komma i många olika färger
Kall vit
Varm vit osv
ja jo, men så noga frågade jag inte, men han sa att det var okej att ha det iallfall, så vilken vit får man nog välja själv:P

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]