Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Folka
Helt plötsligt idag vägrade framdörren öppnas innifrån. "Hävarmen" tycks fastna lite i ett läge utanför ordinarie läge. Jag ser nere vid dörrlåset att det rör sig, så rörelsen ifrån "hävarmen" ner tycks fungera. Däremot verkar det som om den kolv som rör sig innanför dörrlåset inte greppar i dörrlåset. Däremot fungerar allt fint om man öppnar utifrån. Någon som vet vari felet kan bestå?
av Folka
Lite förtydligande: Inre dörrhandtaget tycks verka mot en kort arm arm nere vid dörrens låskista. Yttre dörrhantaget verkar mot en annan arm. Det inre dörrhantagets arm ska trycka mot det yttre dörrhandtagets arm neråt, varpå låset öppnar (så ser jag att det funkar på de andra dörrarna. Men innan det inre dörrhandtagets arm har tryckt ned det den andra armen i botten, tappar armen greppet och snäpper tillbaka, varpå låset förblir oöppnat. Jag vet inte om det blev så mycket tydligare...
Lösning? Bara riva ur dörrklädsel? Det verkar ju vara något mekaniskt tjall i alla fall
av Folka
Plockade bort innerpanelen idag. Det var infästningen för ändstycket av vajern mot dörrhandtaget som hade pajat. Vajeränden snäpps via en plastbit fast i dörrhandtaget. Ett av snäppfästena var av. Jag försöker limma med epoxi + en liten plåtbit som stöd.
Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]