Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, rengjorde spjällhuset idag. När jag skulle sätta tillbaka luftfilterlocket hängde en tunn liten slang och dinglade. Var ska denna sitta? Det går ju in två tunna slangar på baksidan av locket mot säkringsboxen. Den ena (högra) går ner under burken och ansluter till friskluftsintaget, men var ska den andra slangen anslutas?

V70N-01 utan turbo
Den andra slangen går från en nippel i insugningsröret till den vänstra anslutningen i luftfilterhuset, bredvid den högra anslutningen som går under luftfilterhuset, det sitter 2 st anslutningar bredvid varandra i luftfilterhuset, jag hade själv öppnat luftfilterhuset idag i min V70 och rengjorde då jag såg att ett begynnande råttbo hade börjat ta form.

Hoppas denna info hjälpte.

/VolvoNisse
Tack för hjälpen, jag hittade anslutningen direkt. Slangen går ju under spjällhuset så den rycktes väl ur när jag tog bort huset. Det var mycket skit min luftfilterburk också, trots att bilen servades för 2 veckor sedan (dock utan luftfilterbyte).

/Ulf

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]