Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Teemu
näe.. den gula är väl bara parkeringsljus som kan underlätta när man skall hitta bilen. Drar du bakåt i blinkersspaken efter att du stängt av bilen kommer bilen att lysa med halvljus. Alltså betydligt mer ljus än med parkeringsljusen.
Användarvisningsbild
av Mats
Teemu skrev:näe.. den gula är väl bara parkeringsljus som kan underlätta när man skall hitta bilen. Drar du bakåt i blinkersspaken efter att du stängt av bilen kommer bilen att lysa med halvljus. Alltså betydligt mer ljus än med parkeringsljusen.
Måste man ju testa, jag trodde bara att den gjorde en ljus-tuta om man drog i den.
Hur länge lyser den?
av Teemu
vanligaste är nog 30sek, men det går att ställa tll 60 och 90 sek med har jag för mig. Tror man får ställa detta via sin volvoverkstad.
av Frigge
Va skönt det är med enkla lösningar ibland :lol: .

/Fredrik
av haxpet
Jag testa de thär igår på min S60, då lyser den i 30 sek tror jag. Den tänder både halv- och dimljus.

Coolt när man hittar detaljer som man inte visste om.

Finns det fler roliga grejer som är "ovanliga"?
av Teemu
enklaste är att ta sig en titt i instruktionboken. Det med "follow me home"-belysningen står med där också. Så ta in boken till lite kvällsläsning.
Användarvisningsbild
av greeeken
Teemu skrev:enklaste är att ta sig en titt i instruktionboken. Det med "follow me home"-belysningen står med där också. Så ta in boken till lite kvällsläsning.
Hur stor är chansen att man läserigenom ALLT nogrant?
Händer inte ofta.
av Teemu
näe, det gör man väl oftast inte, men då missar man ju tydligen en hel del med. :) Fast det finns ju alltid andra som kan hjälpa en också :)

Istället för polering och lackskydd vart[…]

Om du kör med den avstängd snurrar remhj[…]

För att förtydliga vad jag sa om bytesi[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Idag fick bilen nya däck, nu kommer det k&aum[…]