Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mr M
Någon som lyckats lura ut vart man ska smörja eller hur man får bort det kvittrande ljudet som kommer från hanskfacket när man kör på guppig väg ?? :oops:
Användarvisningsbild
av CarMan
skruva i ett par skruvar i luckan presis där gummi plupparna träffar, då kommer luckan att ligga hårdare i spänn & låset slutar då att gnisla
av Teemu
jag körde med vanlig 5-56 ett par gånger och det gav sig efter ca 1v.
Användarvisningsbild
av Rillee
CarMan skrev:skruva i ett par skruvar i luckan presis där gummi plupparna träffar, då kommer luckan att ligga hårdare i spänn & låset slutar då att gnisla
kan man inte sätta på ett par extra gummi plupparna på luckan i stället så slipper man skruva?
av nevyn
Min lucka är redan så spänd den kan bli, den är så spänd att låset inte låser alltid... Får också prova 5-56
av Frigge
Rillee skrev:
CarMan skrev:skruva i ett par skruvar i luckan presis där gummi plupparna träffar, då kommer luckan att ligga hårdare i spänn & låset slutar då att gnisla
kan man inte sätta på ett par extra gummi plupparna på luckan i stället så slipper man skruva?

Det går alldeles utmärkt att sätta dit ett par extra gummin istället för skruv,samma funktion 2 olika sätt.

/fredrik
Användarvisningsbild
av henka35
Kolla skyddstejpen på sidorna. Jag lade en bit eltejp på båda sidorna. Sedan var det tyst.

/Henrik

Om du kör med den avstängd snurrar remhj[…]

För att förtydliga vad jag sa om bytesi[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Idag fick bilen nya däck, nu kommer det k&aum[…]

Sent inlägg, men det var alltså Trafikv[…]