Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av WinniePN
Botaniserar runt på bildelsbasen för att hitta en ny yttre backspegel till en V70-00, och upptäcker att det finns en uppsjö av kablagevarianter till backspeglar.

Den aktuella bilen har elmanövrerade och eluppvärmda speglar, inga andra finesser. Och min amatörmässiga gissning är att det ska vara sju kablar då, är jag helt fel ute då?
av Wiberg
Taget från Svxc.´se från Reddiz-xc

6 kablar= Eljustering,tempgivare.(P2 från 00-06)
7 kablar= Eljustering,tempgivare,spegelvärme (P2 från 00-06)
8 kablar= Eljustering,tempgivare,spegelvärme,blinkers(endast classic 07)
8 kablar= Elljustering,tempgiare,spegelvärme,markbelysning.(P2 från 00-06)
9 kablar= Elljustering,tempgiare,spegelvärme,markbelysning,blinkers(endast classic 07)
9 kablar= Elljustering,tempgivare,markbelysning + minne(P2 från 00-06)
12 kablar= Elljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning,elinfällning
13 kablar= Elljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning,elinfällning + minne.
13 kablar= Elljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning,elinfällning,blinkers(classic 07) ?
15 kablar= Eljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning,elinfällning,BLIS (endast 05)
16 kablar= Eljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning,elinfällning + minne BLIS(endast 05)
av Fred
En brasklapp bara...listan är inte 100% korrekt, tyvärr vet jag inte vad felen är. Tydligen finns det en massa olika varianter så man kan inte lita blint på antalet kablar. Det man kan lita på är dock att man kan inte köpa en spegel med för många kablar! Därför bör man fråga efter funktionerna man är ute efter, inte antalet kablar, så slipper man bli besviken! :D

Mvh
/Fred
Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Ok, tack för svar. Vet du äve[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge det […]

Laddningslucka

Tjena. Har en Volvo V60 T6. 2021 Jag får[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]