Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonkan
Hallå undrar om någon kan svara på om saab 9-5 aero 17" passar på min volvo v70n 2000 samt vilka andra bilmärke passar till min bil vill veta detta då jag e på fälg jakt mvh Jonnie :lol:
av Lilj
Nej dom passar inte. Nästan alla märken har olika bultmönster så gå efter det när du letar fälgar. Du bör ha 5/108. För att vara säker gå in på t.ex bythjul.com och skriv in ditt reg nr så får du fram vilket bultmönster du har.
av jonkan
Lilj skrev:Nej dom passar inte. Nästan alla märken har olika bultmönster så gå efter det när du letar fälgar. Du bör ha 5/108. För att vara säker gå in på t.ex bythjul.com och skriv in ditt reg nr så får du fram vilket bultmönster du har.
Men saab har ju 5/108 ??:-/
Användarvisningsbild
av Funk
jonkan skrev:
Lilj skrev:Nej dom passar inte. Nästan alla märken har olika bultmönster så gå efter det när du letar fälgar. Du bör ha 5/108. För att vara säker gå in på t.ex bythjul.com och skriv in ditt reg nr så får du fram vilket bultmönster du har.
Men saab har ju 5/108 ??:-/

Dom flesta SAAB gar 5*110. SAAB med fyrbult kan 4*108, och det passar extremt dåligt...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Sharkman
En del säger att man kan ha 5x110 med flyttande kona på bult. Men personligen skulle jag inte välja att göra det.
Leta rätt på rätt fälg till bilen istället
av KristofferL
Jag har 19" saab fälgar 5*110 och det som behövs är två bultar med flyttande kona rästen går att ha vanliga bultar. Dom två med flyttande kona styr in fälgen rätt sen är det bara skruva dit orginal bultar. Det som skiljer är 2mm per hål så det funkar.
av jonkan
KristofferL skrev:Jag har 19" saab fälgar 5*110 och det som behövs är två bultar med flyttande kona rästen går att ha vanliga bultar. Dom två med flyttande kona styr in fälgen rätt sen är det bara skruva dit orginal bultar. Det som skiljer är 2mm per hål så det funkar.
var hittar man flyttande kona på bultarna
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Jag har volvofälgar på min 9-5. Jag köte bultar med flytande kona till alla hålen. Det kan behövas en centreringsring. Så det går alldeles utmärkt volvo-saab saab-volvo fälgval. Kolla bara att ET på fälgarna ligger i ditt intervall för din bil
Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]

Rattvinkelgivare V70 -05

Borde va lika 2005-2008,när jag bytte på[…]