Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
pulver78 skrev:Har idag talat med Bilia Västerås som säger att de inte har några ideer ang min bil men ändå fick jag betala en massa sist nu när jag lämnade in den,,,

Sitter just nu och filar på en annons på Blocket,
Vad kan man få för en bil som går kanon vissa stunder och skit andra stunden,,??
Rubrik; BLINKANDE MOTORLAMPA SÄLJES, V70n-00 MEDFÖLJER.....
Jag tror det är billigare att laga bilen (låta nån felsöka tills felet är hittat) än att sälja den trasig. (fast du kan ju sätta ett överpris, köper nån den så är problemet löst för din del.)

jag skulle ialla fall inte ge många spänn för en bil, jag inte vet vad det kostar att laga.
du hade väll en 04:a, mins inte om du talat om hur långt den gått, eller vilken utrustning den har (typ drag vill ju alla ha)
men om den gått 10 -15 000 mil & har drag, o vinterdäck så är den väll i helt skick värd 80 000:- (det är ju ganska dött på marknanden nu)
sen ska vi dra av vad det kosar att laga den + allt besvär den nya ägaren få + osäkerheten, ja då får du kanske 50 000:-
av pulver78
Inte fått ordning på det,, den börjar missa vid 2500 varv och det är ganska tråkigt vid en omkörning:(

Bilen bara står o kostar pengar;(
av pulver78
TACK ALLIHOP FÖR ALLA TIPS,,, :D
MEN,,,, Nu går bilen normalt igen..
Lämnade till sist in bilen till en polare som jobbar med volvo...
Han Laddade in ny mjukvara i bilen och vips så gick den som när jag köpte den..
Det var heller inte dyrt i jämförelse med hur skönt de var när man kunde blåsa på lite mer än på 6mån..
av Fuzzy
Har du någon mer information om mjukvaran som laddades in?

Min V70N T5 -00 började bete sig lika för ett par dagar sedan :( den ska in på volvo verkstad där jag bor den 27/4...Spjällhuset är bytt för 1 år sedan nu.
Det vore trevligt att slippa byta ut en massa i onödan om det skulle vara samma fel som i ditt fall :roll:

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrullen.[…]

Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]