Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _Rick_
jonzeboy: nope
av Stimo
Har haft liknande "skumme" problem på min. Har ingen aning vad som är fel utan de é oförklarligt men de har fungerat att plocka ut stereon, ta ur strömkabeln. Sen när jag har kört en bit så sätter jag i störmkabeln igen och tycker på power....vips så fungerar den igen. Vet du inte vilken som är strömkabeln så plocka ur alla :-)
Användarvisningsbild
av VS60
Ja, konstiga saker händer ibland med elektroniska prylar.
Säkringar?
1. om skiva går ut från spelare då är det inte nåt fel på säkringar.
2. om strömmen räcker inte till, kan hända, men knappast.
Vart parkerar du bilen ute eller i garagen, och hur längre du använder bilen när du kör till jobbet eller dit du brukar åka.
Det vad jag tänker med din stereo är, det som hände mig en gång i tiden med andra bilen. Bilen var parkerat ute på gatan i -*, sen åkte till jobbet 1 timme resa med varme i bilen, bilen står ute i 10 timmar medan jag jobbar, dag efter dag. En dag hoppar jag in i bilen stereo blev galen, orkar inte skriva detaljer men riktig galen, tänkte det var fel på stereo. Men fick råd av bekant att skruva lös stereo och låta ligga den hemma i 1 vecka. Vad hände sen den fungerade som vanligt, efter detta började jag använda cupévarmare.
Det vad jag vill säga är, bilen står ute i kylan sen åker man till jobbet med värme på, sen står den ute igen, av allt detta bildas ånga i cupé, och kan hända vad som helst inne med elektroniska saker förutom stereo. Ni som var på semester i Thailand, eller i dessa trakter, brukar inte era digital kamera krångla? Det blir samma sak med stereo.

1. bilen står ute i kylen
2. man åker till jobbet med värme på
3. bildas ånga inne i cupé
4. stänger bilen som står ute kylen, medan man jobbar
5. ånga blir vatten, som fryser medan bilen står
6. åker hem is tinner + v.s - = stereo galen som **n

Volvo S 60 – 02 170 hk
av Stimo
De kan mycket väll vara något liknande, Men min strulade även på sommaren. Men helt plötsligt så slutade den att krångla, fungerade tills den blev utbytt

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]