Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
lillboman skrev:Vad roligt att se att allt är som vanligt.... karlarna kan skriva precis vad som helst medan vi kvinnor MÅSTE hålla oss till facktermer... men det är ju inte mer
än rätt... vi är ju helt klart mindre värda än er!
Hur mår DU egentligen ? :?:
av Psyko
lillboman skrev:Vad roligt att se att allt är som vanligt.... karlarna kan skriva precis vad som helst medan vi kvinnor MÅSTE hålla oss till facktermer... men det är ju inte mer
än rätt... vi är ju helt klart mindre värda än er!

Ytterligare ett troll ............... :roll:
Användarvisningsbild
av Nexus
Hur vore det om man försökte hjälpa tusse61 istället för tjaffsa sönder tråden.
Vill man prata om missnöje med bilia så ta det i en annan tråd Tack!!
av 855t5-r
Tja!

Jag har ungefär samma problem med min V70 t5 -00. Den hade ojämn tomgång efter att den stått över natten, plus att den ibland varit lite ryckig i körningen, (aut).
Lämnade in den till volvo igår på felsökning och fick följande: ECM-280A Främre Lambda sond, ECM3503/3513 Misständning Cyl 1, ABS0010 vet jag inte vad det är, ECM510F Hastigthetsfel?.

Det de gjorde var att ladda ner en ny uppgradering till ETM (Gasspjället) och en mjukvara till styrenheten.

Kostnad 987 kr tot. 700 för felsökningen sen 162 för mjukvaran till styrenheten och 125 för ETM uppgradering.

Men nu verkar det som om bilen fungerar bra, har inte hackat på tomgång längre. Men ska rengöra spjället imorgon samt vevhusventilationen. Tändes en varningslampa idag i bilen, för lambda sonden. Är ju dock ganska förklarligt med tanke på att de fick en felkod på den.

Kan tillägga att jag har ett utbytt spjäll, dvs med gul lapp på. LÄS denna tråden står allt du behöver veta: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... pj%C3%A4ll
av peder
hade samma problem, rengörning spjällhus samt uppgradering går som den ska igen( 1340 kr BILBOLAGET)
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]