Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krille86
hej jag har fått tag i en komplett ny sport ratt till en volvo s60 och jag undrar om de går bra att koppla in den i min bil. jag har en 01 s60 2.4t . och är de nå problem att koppla in en ny airbag då??
Senast redigerad av 1 krille86, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av marcus86
krille86 skrev:hej jag har fått tag i en komplett ny sport ratt till en volvo s60 och jag undrar om de går bra att koppla in den i min bil. jag har en 01 s60 2.4t . Den är alltså komplett med knappar airbag oxå och är de nå problem att koppla in en ny airbag då??
ska nog gå fint :D men glöm INTE att ta bort batteri polerna!!!!
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Inga som hellst problem som föregående säger och glömm inte batteri polen, se till så att "signalringen" själva ringen som går emot metallen så signalhornet funkar att den går som den ska, jag plockade bort min och sen satte jag dit den lycklig, men utan signalhorn så fick riva allt igen, så var lite noga med det-.
Användarvisningsbild
av ragge1
ingen problem, jag bytte min för 2 vecker sen fråm en 4-ekrad till sports ratt och jag tror det tog inte mer är 30 minuter :lol:
kan läsa monteringsanvisning:
http://vccs.volvocars.se/accessories/fe ... code=sv-SE
Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]