Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AWWD
Har precis monterat ett 12v uttag (sats 9499 014-0) i bagaget på min V70 2,5T AWD -03. Men det funkar ej... :evil:

Enligt instruktionen ska blå kabel in i position 16 och reläet i position MA1. Men i MA1 sitter redan ett relä :?:
OK, satte bara in kabeln och säkringen, men det funkar ej.

Några tips :?:

/AWWD
Användarvisningsbild
av AWWD
Blev f***annad och gick ut i garaget igen. Det visade sig att jag inte tryckt in kabelskon i "position 16" tillräckligt djupt. Dessvärre verkar jag inte få in den, är rädd att jag skadar kabelskon (som är special för säkringshållare) om jag brukar för mycket våld.

Det blir ett besök hos Volvo i morgon...

/AWWD
Användarvisningsbild
av CarMan
AWWD skrev:Blev f***annad och gick ut i garaget igen. Det visade sig att jag inte tryckt in kabelskon i "position 16" tillräckligt djupt. Dessvärre verkar jag inte få in den, är rädd att jag skadar kabelskon (som är special för säkringshållare) om jag brukar för mycket våld.

Det blir ett besök hos Volvo i morgon...

/AWWD
är det kabelskon sim är ena delan av säkringshållaren?

har du lättat på den röda delan på sidan (ca 5mm)
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Ingen som har en bild eller monterings anvisning på denna sats som någon kan skicka till mig? :)
Användarvisningsbild
av Loner
_FrEdRiK_ skrev:Ingen som har en bild eller monterings anvisning på denna sats som någon kan skicka till mig? :)
PMa mig så kan det nog ordna sig. (mycke' just nu så risken är att jag glömmer det annars)

/L
Användarvisningsbild
av AWWD
CarMan skrev: Är det kabelskon sim är ena delan av säkringshållaren?

har du lättat på den röda delan på sidan (ca 5mm)
Jajamensan, det är kabelskon som ska in i ena sidan av säkringshållaren.

Nej, jag har inte lättat på något. Från framsidan syns en röd plastdel i hålet där kabelskon ska in. Hur lättar jag på den?

/AWWD
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]