Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lexus
Precis nedanför höger baklykta på ovansidan av stötfångaren har det sedan bilen var ny funnits en liten bubblig yta stor som ett blåbär. Nu har lacken släppt där och om jag vill få detta åtgärdat på garantin så kommer de att lacka om hela fångaren. Vad skulle ni ha gjort? Är livrädd att resultatet inte blir lika perfekt som original.
Användarvisningsbild
av lars2172
Hej .. lacka om skulle jag gjöra i fall jag vore dej .Då det är ett stycke så är det svårt att se att det är ny lackat .
Sen finns det ju klåpare som gjör det mer eller mindre bra . kan ta ett exempel en god vän till mig köpte en ny bil skulle hämta den ock dom hade kört i mot bilen när dom skulle köra in den för leverans service mot en dörr dom fick lacka om en dörr ock en stötfångare när han hämtade bilen, så han klart tydligt att dom hade lackat om den ./lars
av borstarmicke
Lacka om och nöj dig inte med mindre än att det blir perfekt/så bra att du blir nöjd!

Har själv en trist historia ang klantiga lackerare dock...nu snackar vi volvos egen lackverkstad på Tuveanläggningen...

Hade hämtat ut våran V70 D5 Classic med momentum, vilket innebar bla kromade rails, de var dock slut vid monteringen så 5 dgr (och med 50mil på mätaren) senare lyckades en mekaniker repa bilen vid demonteringen av de grå railsen, snacka om att sabba nybilskänslan... :evil:

Bilen lackades om, kanten ovanför dörrarna, från framskärm till bakskärm.
När jag hämtade den och öppnade dörrarna så var det synliga maskeringskanter hela vägen, samt ytterligare lackproblem på bakskärmen...detta skulle de lämna över, snacka om yrkesstolthet...
Jag fick fram verkstadschefen o förklarade att jag skulle gjort ett bättre jobb med en lackburk på min 740 -90:a...

Var inne med den ett gäng gånger innan det blev perfekt, då gick det inte att se att bilen blivit omlackad, vilket var mitt krav.
Användarvisningsbild
av lexus
Det är sådana här historier som gör mig tveksam. Lacksläppet är ju inte stort men jag är rädd för att det blir värre om det inte åtgärdas nu. Dessutom gäller ju garantin fortfarande.
Användarvisningsbild
av greeeken
lexus skrev:Det är sådana här historier som gör mig tveksam. Lacksläppet är ju inte stort men jag är rädd för att det blir värre om det inte åtgärdas nu. Dessutom gäller ju garantin fortfarande.
Måste fråga.Ärbilen helt ny och ar lacksläpp?
Då är det ju självklart att du ska lavka om det.
Du kommer bara störa dig på det o vem vill ha en ny bil som lacken släppt på.
Det är lättare att lacka om en "ny" bil än en bil som är ett par år gammal. Svårare att få samma färg då me tanke på lacken utsatts för massa sol med mera med mera.
Användarvisningsbild
av lexus
greeeken skrev: Måste fråga.Ärbilen helt ny och ar lacksläpp?
Då är det ju självklart att du ska lavka om det.
Du kommer bara störa dig på det o vem vill ha en ny bil som lacken släppt på.
Det är lättare att lacka om en "ny" bil än en bil som är ett par år gammal. Svårare att få samma färg då me tanke på lacken utsatts för massa sol med mera med mera.
Bilen är 1,5 år gammal och hade en liten ojämnhet under lacken precis där lacksläppet nu har uppstått. Jag trodde till en början att det var någon ojämnhet i plasten som förorsakade det ojämna utseende. När nu lacken släppt helt på det lilla stället så blir man ju lite orolig. Eftersom det går på garantin så kanske man får chansa och köra på en omlackering. Skulle det mot förmodan inte bli exakt som jag förväntat mig får jag väl strida för min rätt. Hoppas de bjussar på hyrbil även denna gång som bilen är inne på garantireparation. Förra gången var också pga lackskada som vi upptäckte redan i bilhallen innan vi körde ut vår sprillans nya bil.
Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]