Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

greeeken skrev:
poan skrev:De som väljer att köra med dimljus + annan strålkastare gör det lätt för mig vid möte . jag slipper att blända av.
P-O

Då ör du ju lika duktig som dom som kommer med dimljus.
Kanske inte det smartaste
Jag håller med poan.
Bländar någon mig så bländar jag honom och hoppas att han, framför allt för min men också för sin egen skull, upptäcker sitt misstag.
Sen kan man ju ta på sig 8) också. Men det är än mindre smart när det är mörkt
Marbas skrev:
gimmi skrev:Gimmi: Så varför kan jag montera extraljus och den känner av knappen utan att ny mjukvara laddas in? Redan där haltar din tes

Svar:

Vem säger att du inte kan montera extra ljus !!!!!!!!!! Vi pratar om original dimljus för V70!
Du kan dra el kablar bakifrån till stötfångare fram och montera stora extra lampor, men jag tror att Volvo lämnar inga garantier för extra el kablar eller nya lampor ……extra monterade utanför Volvo instruktion
Vad Braindead menar är att man kan köpa en extraljussats på volvo, där det ingår en knapp som du kan styra extraljuset med. Med denna satsen så kopplar man extraljuset utan att dra egna sladdar från batteriet, Volvo har fördragit kablaget, men knappen och säkringarna är inte på plats. När denna satsen monteras så fattar bilen att extraljusena finns UTAN en mjukvaruuppdatering. Det är detta som motsäger din tes...
Exakt, det köps en kabelsats som kopplas in i en fördragen kontakt och sen ut till extraljusen, i mittkonsollen sätter du in en knapp direkt till kretskortet innanför och det lirar utan uppdatering.

Sen tror jag inte det går lika enkelt med dimljus men det är knappast en omöjlighet.

mvh
Anders
mjuk varan kostar 800 kr att ladda ner i bilen hoss billia för bältet det är en amerikansk version den tjuter i 10 sekunder när du startar bilen sen e det bara att köra på och hoppas att man inte krockar :lol:
Jag tog bort den övre av två lödningar på summern och det fungerar och bältespåminnelsen lyser i backspegeln men inget ljud om man inte använder bältet t.ex. vid körning in ut ur garaget. Med denna metod ska inte beräkningen av krockkraft ändras vid en eventuell krock. Summern sitter mitt i kombinationsinstrumentet på kretskortet med centrum c:a 5,5 cm från nederkanten på instrumentets baksida. Det är den stora runda ljusblå grejen på bilden på http://www.loadmypicture.com/getimage.c ... jpg&full=1
PS. Om någon display t.ex. trippmätare och miltal displayen är svart är det mest troligt en lampa bakom displayen som slocknat. Byt lampa:)
Senast redigerad av 5 S80in, redigerad totalt 0 gång.
halvljus och dimljus samtidigt räknas som "felaktiog ljuskombination" och ger 1400kr i böter.. eller om det var 1200? ??:-/ Det att dimljuset på respektive sida tänds när man blinkar åt ett håll är ju för att man ska "lysa upp" det området för att se bättre, finns även på volvo=) Fast lastbilar:P haha

gubbstrutt jag har nog hittat vad felet är […]

Bytte hjullagret idag och monterade nya skivor och[…]

Har du inga problem, kör vidare.

Idag har jag köpt nya batterier till nycklarn[…]