Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sungam
Hejsan!
Spridarna på min S60 har sedan i höstas börjat ticka och låta. På senare tid har den även varit lite tjurig när jag ska starta den och känns allmänt lite opigg. Kan kanske InjectorCleaner från STP vara nåt? En flaska kostar ju knappt nåt så det skadar kanske inte att prova, eller? :?:
sungam skrev:Hejsan!
Spridarna på min S60 har sedan i höstas börjat ticka och låta. På senare tid har den även varit lite tjurig när jag ska starta den och känns allmänt lite opigg. Kan kanske InjectorCleaner från STP vara nåt? En flaska kostar ju knappt nåt så det skadar kanske inte att prova, eller? :?:
Hej! Jag testade en så kallade InjectorCleaner från STP på min gamla bil volvo 850glt - 92, hade inte märkt något skillnad, anledning att jag köpte den var, det kändes att motor var lite(mycket) trött, och låtade ganska konstig, hoppade upp och ner i varv, som om någon satt i bilen och tryckte på gas pedalen när jag kollade under huven.
Jag bytte tändstift – motor började jobba som när jag köpte bilen, en av gamla var så dålig att motor jobbade med 4 cylinder istället för 5.
Bytte olja, olja filter, bränsle filter, bilen blev ganska pigg.
P.S – läste någonstans, kommer inte ihåg, att InjectorCleaner innehåller sprit och kan förstöra bränsle filter.

Volvo S 60 – 02 170 hk
Användarvisningsbild
av greeeken
greeeken skrev:
av NCR
Tillsatser av den typen hör inte hemma i moderna bilar.

Jag tror på nåt annat fel, för precis som du själv säger, dumt om nåt går sönder bara för att man häller i nåt som bäst passar i en B23-motor...
av sungam
NCR skrev:Tillsatser av den typen hör inte hemma i moderna bilar.

Jag tror på nåt annat fel, för precis som du själv säger, dumt om nåt går sönder bara för att man häller i nåt som bäst passar i en B23-motor...
jo, det känns ju lite som att det inte ska behövas och att allt har en förklaring.
Ska dock påpekas att även B23 har varit en mordern motor (B)

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]