Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pyssling
Hej!

Jag har funderat på att köpa en Volvo S60 från Sverige och ta hem till Finland. Jag har sökt exempelvis på volvos websida, men förvånas över att utbudet inte riktigt motsvara mina förväntningar. Exempelvis hittar jag massor av 140 hk Kinetic. Kunde gott tänka mig momentum eller summum 170 hk modellår 2006 eller 2007. Kan någon tipsa mig på någon bra websida innehållande samtliga större firmors bilar? Hur hög anser ni prutmånen vara på en bil vars utgångs pris är t.ex. 180.000?
av Pyssling
Jag tackar för detta Halmstaden.

Nu vete katten om det blir någon affär i Sverige. Hur som helst är jag ändå intresserad att veta hur mycket det är möjligt att få ner priset hos en bilhandlare för en S60 i 150.000-170.000 kr:s klassen, 10-15%? Jag har alltid varit fascinerad över hur snygg S60 är. Nu när det börjar bli aktuellt med bilbyte och jag tittat närmare på bilarna, slår det mig alltid då och då hur tråkiga de kan se ut. Detta har fått mig att fundera om det verkligen är lacken som gör skillnaden mellan dessa "tråkiga" och snygga S60'n, eller är exteriören olika mellan Kinetic, Momentum och Summum? Måste medge att Summum med electric silver är en riktig pärla, priset är ju inte alltid det rätta dock :( . Finns Kinetic i samtliga färger så som electric silver? Nu pratar jag om MY2005 och nyare!
av mash100
gå in på den här sidan http://www.bilpriser.se. Gå in under bilpriser privat. Välj den bil du är intreserad av.
Tex S60, årsmodell 06 ,170 hk, vilka paket som är intresanta, automat eller manuel, milantal.

Då får du fram ett uppskattatpris både hos bilhandlaren eller privat.

tjänsten är desutom gratis.
Du har ett bra förhandlingsläge i och med det är ett rent köp dvs ingen inbytesbil. Eller köp privat det finns def. flara säljare än köpare :-)-)
mash
Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Ok, tack för svar. Vet du äve[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge det […]

Laddningslucka

Tjena. Har en Volvo V60 T6. 2021 Jag får[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]