Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
arm till motorn?
armen är ju motorn.
av tonton
Det jag försökte säga var att jag kapade av det plastfäste/plastarm som motorn var fäst vid för att kunna få loss hela motorn inklusive den arm/kolv som går in i tankluckan. Plastfästet är fastsatt i karossen via två skruvar under tanklocket och på detta fäste är motorn till tanklocket fastsatt.
av putte62
Hitta tanklucksmotorn?
Efter att ha tagit bort skruven i lastinsynssyddsbalkens högra fäste drog jag plastspjället(under sidofönstret) och mattan som täcker hjulhuset (sitter i ett stycke) in mot mitten av bilen (tog för säkerhetsskull bort golvluckorna, samt "kudden" franför hjulhuset som är en del av baksätet (överkanten dras frammåt tills en stålbygel släpper, dras därefter rakt upp SE UPP så du inte sliter av de klena elledningarna i detta området). Tog därefter bort den profilerade svarta pappväggen innanför vilken motorn sitter. Jag upptäcker då att det finns en slits i pappen (genom vilken man bl.a ser elanslutningen till motorn) samt ett spår i motorn och ett plast öra i låskolven DVS allt var förberett för en nödöppningslina/stag(typ cykel-eker). Motorn sitter alltså ca 5cm bakom luckans övre bakre hörn, kolven skall röra sig bakåt(20 gader uppåt) vid öppning.
Har man bilen fullpackad kan man sådeles skära upp slitsen i den svarta pappen under den lilla luckan (för glödlampsbyten) för att nödöppna utan att behöva tömma bagaget mitt i natten på macken. Kommer dock sätta dit en nödöpnare oavsett om jag får igång/byter motor.
Laddningslucka

Tjena. Har en Volvo V60 T6. 2021 Jag får i[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]