Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Morkvist
Är det någon här som vet om, och hur man återställer service meddelandet på en v70 D5 my2006?
Jag har testat med att sätta nyckeln i läge 1, hålla tripp nollnings pinnen intryckt och samtidigt vrida nyckeln till läge 2, hålla i fyra sec tills det piper och sedan släppa.. nästa gång jag slår på tändningen är meddelandet där igen.. eller e de så jävligt att man måste till verkstan för att få bort det?
Användarvisningsbild
av wissel
Resetting the service reminder indicator (SRI), model years 2002-
The service reminder indicator (SRI) informs the driver that it is time for the car to be serviced.
The text message is displayed for 120 seconds each time the ignition is switched on.

Proceed as follows to reset the service reminder indicator (SRI):
* Ignition position I
* Press and hold in the reset button for the trip odometer
* Ignition position II.

Note! Turn the key to position II within 2 seconds.

* Hold the reset button for the trip meter pressed in until the original value has been reset.

Note! For all vehicles from the 2003 model year a general yellow lamp will light when the reset button must be released.

* Release the reset button for the trip odometer within 4 seconds. The instrument gives an audible signal when resetting has succeeded
* If the trip meter is already reset the reset button should be held in for a minimum of 10 seconds and a maximum of 14 seconds.

Note! If the reset button for the trip odometer is not released within 4 seconds, the service reminder indicator (SRI) is not reset.

Lycka till, brukar få göra det några ggr innan det lyckas... :-)-)
Användarvisningsbild
av Morkvist
testade igen, några ggr, och till slut så! fick på köpet en ny signal, när jag slår på tändingen, pingar bältes signalen i 10.20 sec... well,tack för hjälpen med service meddelandet! det hjälpte!
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]