Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gonza
Jag har en v70n -oo somjag har svårt att få i ettan och backen , kopplar liksom inte ut ordentligt, har provat att lufta slavcylindern från nippeln och upp till burken, är det någon som har något tips vad det kan vara? ??:-/ ??:-/
/Gonza
av Psyko
gonza skrev:Jag har en v70n -oo somjag har svårt att få i ettan och backen , kopplar liksom inte ut ordentligt, har provat att lufta slavcylindern från nippeln och upp till burken, är det någon som har något tips vad det kan vara? ??:-/ ??:-/
/Gonza

Utgående axel kärvar i kopplingslamellen, det blir samma sak som att
du inte kopplar ur ordentligt.
För att göra det måste lådan bort
Användarvisningsbild
av isak
hej.
har läst om problemet?
vad jag förstår så byter man koppling rakt av? det är splinesen som skall göras ren och smörjas med lämpligt smörjmedel så funkar det lika bra som ny. om kopplingen rycker el slirar olja på lamellen? fjädrarna i centrumet glappar etc- bytes den! en kopplingssats är ganska stora pengar? demont o mont får du bet för reng-smörjn är skitpengar i sammanhanget.
lycka till.
ISAK
Användarvisningsbild
av VolvoB20
isak skrev:En kopplingssats är ganska stora pengar? demont o mont får du bet för reng-smörjn är skitpengar i sammanhanget.
ISAK
Tiderna ändras, Förr kostade ju en ny lammell ett par hundringar men arbetet att riva ur skiten många tusen, så det vara bara dumsnålt att inte byta rubbet när det ändå var ute.

Har det blivit tvärs om nu?
Användarvisningsbild
av isak
upp till var och en? eller från fall till fall?
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]