Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
Halloj!

Denna gång tänkte jag höra ifall någon vet om det går att rikta om spolningen för bakrutan på V70N? Jag tycker att mitt "v"-sprut är en gemen när jag skulle vilja ha ett versalt "V".

Jag kikade lite på munstyckena och de ser ju i alla fall ut som den gamla hederliga konstruktionen med en kula med hål sittandes i ett säte. På mina tidigare bilar så var det bara att försiktigt sticka ned en nål i kulans hål och rikta om tills man blev nöjd med strålens träff på rutan. Är det samma på dessa spolare?

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av isak
bara att vrida hela munstyket,det svarta sitter på ett rör.
isak
av Fred
Nja, det skulle nog inte vara så bra att vrida munstycket...då hamnar ju strålarna snett "<". Jag vill rikta strålarna uppåt på rutan så att träffen kommer högre upp. Det var det jag menade med ett stort "V" istället för ett litet "v" sett i innerbackspegeln.

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av isak
borra upp ett nytt hål då.kan du ha 3 om flödet räcker annars får du väl plugga.
isak
Användarvisningsbild
av isak
är bara en gjuten plastbit kostar under 50 lappen, kan vara värt att prova för dig. om det vore ingjutna kulor var den säkert dyrare.
isak
av Fred
Då måste jag kolla noggrannare, för jag är nästan helt säker på att det är kulor i mitt munstycke... :roll:

Jag kan försöka ta en bild också så kan ni se hur det ser ut.

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av isak
förlåt fred!
du har rätt det sitter kulor då är det bara att rikta, om du rår på dem? (saltet)
använder själv en undersökningssond som tandläkaren använder.(syrran är tandsköterska)
lycka till
isak
Användarvisningsbild
av Loner
isak skrev:är bara en gjuten plastbit kostar under 50 lappen, kan vara värt att prova för dig. om det vore ingjutna kulor var den säkert dyrare.
isak
Njae, beror ju på årsmodell, det är dom med högerliggande parkeringsläge som har "lös" plastbit.

/L
av Fred
Det var inga som helst problem att rikta mina munstycken! Skaffade ett instrument, specifikt avsett för denna operation, för några tior på Jula (tror jag det var), och vips så hade jag mitt stora "V" på bakrutan!!

Tack för hjälpen!

Mvh
/Fred
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]