Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gizmo22
Hej

Min xc70 -07 aut har några fel
Fel nr1
När jag kör över 60km/tim och släpper gasen så börjar den att vibrera (inte mycket ungefär som lite obalans i ett däck) i "bakvagnen" när hastigheten blir 60km/timoch håller på till 40km/tim.
Men fort jag gasar även bara lite så förvinner vibrationerna.

Fel nr 2
vattnet i expantionskärlet förvinner ca 1dl/100 mil vid normal körning vid snabbare körning så försvinner det något fortare.

Har lämnat in den på volvo flera gånger dom har bytt skivorna runt om + klossar, dragit åt bustningar, balanserat och bytt till nya hjul, provtryckt kylsystemet .
sista gången jag var inne med bilen så sa dom att det är en egenskap i produkt att det vibrerar och att det är normal avdunstning att vattnet försvinner.
Den står i kall garage på natten.Jag har garanti kvar på bilen.

Någon som vet?
mvh helena
av CoqRouge
Välkommen till forumet!
Låter som att en hjulinställning skulle vara på sin plats. Men det kanske redan är gjort?
Det är inte normal avdusninstning med 1dl/100 mil. Spriten dunstar snabbare än vattnet= vore det normalt att bara ha kvar vatten efter ett antal sådana påfyllningar.
Du har garanterat ett läckage någonstans.
Användarvisningsbild
av wissel
Skulle byta MEK med en rackarns fart.
Dom bör /skall väl ha någon kunnig på stället eller :-O)
Dom snackar bara skit, du skall inte ha vibration vare sig fram eller bak. :evil:
Det skall inte försvinna vatten ur expansionskärlet, basta :evil:
Eftersom dom trots allt byter grejer för dig (om dom nu gör det ??) så låt dom fortsätta, dumhet/inkompetens skall kosta pengar :P
Stå på dig, för du har rätt , en bil som är i din prisklass o kvalitet skall fungera riktigt, tillåt inga "hästhandlarfasoner " :twisted:
Bli fly förbannad.
:-)-)
av Psyko
gizmo22 skrev:Hej

Min xc70 -07 aut har några fel
Fel nr1
När jag kör över 60km/tim och släpper gasen så börjar den att vibrera (inte mycket ungefär som lite obalans i ett däck) i "bakvagnen" när hastigheten blir 60km/timoch håller på till 40km/tim.
Men fort jag gasar även bara lite så förvinner vibrationerna.

Fel nr 2
vattnet i expantionskärlet förvinner ca 1dl/100 mil vid normal körning vid snabbare körning så försvinner det något fortare.

Har lämnat in den på volvo flera gånger dom har bytt skivorna runt om + klossar, dragit åt bustningar, balanserat och bytt till nya hjul, provtryckt kylsystemet .
sista gången jag var inne med bilen så sa dom att det är en egenskap i produkt att det vibrerar och att det är normal avdunstning att vattnet försvinner.
Den står i kall garage på natten.Jag har garanti kvar på bilen.

Någon som vet?
mvh helena
Svårt att avgöra rätt o fel på ett Forum ..........................

Jag vet att just XC70 är känsliga i bakvagnen, har liknande vibrationer i min egen.
Vet att känsligheten kan ligga i Nivåregleringsdämparna bak och det kan hjälpa med att byta
dom. Dock är det så att just dom dämparna på en XC70 leder upp vägens ojämnheter i karossen.

Kylvattnet däremot låter ju lite märkligt om det nu verkligen försvinner den mängden.

Det kan ju vara värt att lämna bilen på en annan Auktoriserad verkstad för dessa problem
för att få en annan syn på saken.
Användarvisningsbild
av wissel
[Svårt att avgöra rätt o fel på ett Forum ..........................

Jag vet att just XC70 är känsliga i bakvagnen, har liknande vibrationer i min egen.
Vet att känsligheten kan ligga i Nivåregleringsdämparna bak och det kan hjälpa med att byta
dom. Dock är det så att just dom dämparna på en XC70 leder upp vägens ojämnheter i karossen.

Kylvattnet däremot låter ju lite märkligt om det nu verkligen försvinner den mängden.

Det kan ju vara värt att lämna bilen på en annan Auktoriserad verkstad för dessa problem
för att få en annan syn på saken.[/quote]

Hallå Psyko, det är en 2007a....hallåååååå
Hela bemötandet är hästhandlare...
Stå på dig
:-)-)
av Psyko
[/quote]

Hallå Psyko, det är en 2007a....hallåååååå
Hela bemötandet är hästhandlare...
Stå på dig
:-)-)[/quote]

OCH.....................???