Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70n 2.4T - 00 med 7800 korrekta mil på mätaren. Har ovanligt !?mycket vibrationer under framförallt kopplingspedalen vid gaspådrag. Står bilen på tomgång i friläge och man ger ytterst lite gas vibrerar/slår det under kopplingspedalen. Har haft bilen inne på Volvobil Tuve för en mängd andra åtgärder bla gasspjäll, elfläkt etc och jag har påpekat "problemet" men verkstadschefen (för övrigt mkt bra) säger att själva kopplingen verkar ok och han inte känner något direkt onormalt. Jag har dock inte kännt detta på någon annan bil och jag tycker även att jag känner vibrationer i gaspedalen som är mer än vanligt.

Någon annan som känner liknande vibrationer i framförallt kopplingspedalen. Det kommer endast vid gaspådrag , spelar ingen roll hur mycket. Bilen är förvisso Import från Volvo Munchen vilket inte borde spela någon roll.

Carman jag har sett någon tråd då du diskuterade detta. Har du någon aning eller är det vara jag som är petig och känslig i sulan.
av NCR
Skumma vibrationer vid gaspådrag brukar ju kunna vara saker som motorvästen osv, speciellt om den är från tyskland (körd hårt på autobahn). Har du kikat på det?
av pwallin24T-00
NCR skrev:Skumma vibrationer vid gaspådrag brukar ju kunna vara saker som motorvästen osv, speciellt om den är från tyskland (körd hårt på autobahn). Har du kikat på det?

Tror också att det kan var något sådant och har påpekat det för Volvo Bil Tuve och jag tror att dom har kollat detta men man vet ju aldrig. Dom har provkört bilen 2 gånger. Problemet är ganska lokalt just under pedalen , jag känner inte direkt några vibrationer för övrigt och bilen verkar vara välskött och är fullservad.
Hur många motorfästen finns det och är detta dyrt att åtgärda om det nu skulle vara det trots allt?

Mvh Peter

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]