Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av slippy
10min tycker jag låter som lång tid,
min temp mätare är på mitten efter några km utan motorvärmare.
av Teemu
slippy skrev:10min tycker jag låter som lång tid,
samma här... hinner bara gatan ner så sätter värmepaketet igång och flåsar in varmluft. Gatan ner är ca 1-1,3km långt... Iofs inte uppe halvvägs på mätarn då, men på god väg...
Användarvisningsbild
av henka35
Samma här. Kör några hundra meter så rör sig mätaren en bra bit.
Om du har dålig termostat så pendlar ofta motortempen eller så får du ingen riktig värme i bilen. Ställ ECC:n på 24 grader och kör. Efter 15 min så ska det vara riktigt varmt i bilen.... I alla fall i min bil.

/Henrik
Användarvisningsbild
av Loner
henka35 skrev:Samma här. Kör några hundra meter så rör sig mätaren en bra bit.
Om du har dålig termostat så pendlar ofta motortempen eller så får du ingen riktig värme i bilen. Ställ ECC:n på 24 grader och kör. Efter 15 min så ska det vara riktigt varmt i bilen.... I alla fall i min bil.

/Henrik
Jo, min mätare hoppar upp en liten bit rätt fort, men sen tar det en bra tid innan den stigit till max.
Sen att blanda in ECC'n och hur snabbt den börjar blåsa är ointressant i denna fråga. Frågan handlade om motrotempen inte kupétempen.

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
motor temp mätaren är som sagt fingraderad på miten, inte många grader mellan min & max
Användarvisningsbild
av Mysko
slippy skrev:10min tycker jag låter som lång tid,
1,8 km på min 850 vid minus 2. Detta efter jag bytte termostat, innan dess belv den inte varm på motorvägen. Först när man kom in i stan.
av andezon
uppgradera ccm så ska du se att problemet försvinner
av scholder
Hade samma problem med min s80 2,9 det tog mycket lång tid för motorn att bli varm.
Köpte ny termostat och nu cirka 3-kilometer så är mätaren på mitten. :lol:

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]