- sön 28 dec 2008, 16:14
#245381
ska till att byta bil eller ja köpa en bil rättare sagt, har åkt "firma bil " nått år, men nu har jag bytt jobb och behöver en bil privat,
senaste bilen jag ägde var en -99 V70 tdi automat, långmilad taxi ca 49000 mil men fungerade som en klocka!! måste säga att jag var mkt nöjd med den bilen, har dessutom åkt volvo original cup i ett antal år så lite volvo frälst är man ju!
så nu funderar jag att köpa en volvo igen, har tittat på S80 särskillt limited modellen gillar färgen=) har tittat på bilar runt 50 till 100k
men desto mer man läser om problemen (ja jag har lagt ett antal timmar på att läsa om S80 på forumet) med Gas spjäll, felkoder i tid och otid, och rengöring av vevhus ventilation osv, så blir man, mera tveksam, ju mera man läser, väljer mellan just S80 antingen en T eller en 2.9 med automat eller en 960/S90.
vad ska man kolla efter vid köp, vilka årsmodeller är bättre, vill ha en automat vxl, hur är det med hållbarheten på lådan
kan säga att jag är mkt imponerad av V70 jag hade, det enda som var bytt i drivlinan efter 49000mil var yttre drivknutar och oljepumpen i vxl lådan, resten org, lådan växlade som en gud!
så hur är det, vågar man slå till på en s80 eller är en 960/S90 ett bättre köp?
senaste bilen jag ägde var en -99 V70 tdi automat, långmilad taxi ca 49000 mil men fungerade som en klocka!! måste säga att jag var mkt nöjd med den bilen, har dessutom åkt volvo original cup i ett antal år så lite volvo frälst är man ju!
så nu funderar jag att köpa en volvo igen, har tittat på S80 särskillt limited modellen gillar färgen=) har tittat på bilar runt 50 till 100k
men desto mer man läser om problemen (ja jag har lagt ett antal timmar på att läsa om S80 på forumet) med Gas spjäll, felkoder i tid och otid, och rengöring av vevhus ventilation osv, så blir man, mera tveksam, ju mera man läser, väljer mellan just S80 antingen en T eller en 2.9 med automat eller en 960/S90.
vad ska man kolla efter vid köp, vilka årsmodeller är bättre, vill ha en automat vxl, hur är det med hållbarheten på lådan
kan säga att jag är mkt imponerad av V70 jag hade, det enda som var bytt i drivlinan efter 49000mil var yttre drivknutar och oljepumpen i vxl lådan, resten org, lådan växlade som en gud!
så hur är det, vågar man slå till på en s80 eller är en 960/S90 ett bättre köp?