Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag har problem med avgasreningssytems lampa som lyser ibland för att senare slockna. Efter en kort tid börjar den åter att lysa igen. På färddatorn står det att emissionservice erfordras. Jag hade samma problem med min 740 och då rekommenderades från Volvo att ta ur säkring nr 1 och försöka starta bilen och då försvann det.Någon som har tips om liknande går att göra på S-80 eller några andra tips?
Tyvärr, testa i rätt forum, kanske fler svar där (detta är forumet för årsmodellerna 2007+).
Tomas88 skrev:Skulle väl vara att lossa batteriet i så fall. Men är inte säker på om det funkar.
Kan ju vara värt ett försök. Men antagligen så har du väl någon felkod på bilen som bör läsas av.
Det är något som orsakar en felkod, tror inte att det hjälper mer än högst temporärt att lossa batteriet.
Har samma problem på min bil också en S80 fast en -00. Dock så slocknade min lampa bara en gång. Har lyst konstant sen en månad tillbaka. Ska snart serva bilen och tänkte vänta tills dess att åtgärda problemet vad det nu kan tänkas vara.

Kommer du fram till en lösning posta gärna den här så kanske det hjälper mig också.
Jag tror int att det är bateripolen som "gåt sönder o måste åetmonteras) :wink:
klart mycke smartare att läsa ut felkoder så man vet i vilket område man ska leta.

det kanvara fel på... (3 siffrigt antal saker...)
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]