Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joakim1
Det känns som om det är glapp i transmissionen. Det rycker till i bilen när man växlar från ettan till tvåan och från tvåan till trean. Sen blir det bättre på de högre växlarna. Detta gör att det är väldigt svårt att få till mjuka växlingar.
Någon mer som har upplevt detta? Kan man reklamera det??
av poan
Ta en till på övre motorfästet.
P-O
av joakim1
Har nu varit på verkstad. De trodde att det berodde på fyrhjulsdrivningen. Någon mer som upplevt detta på en AWD med Haldex??
av dali
Har haft en -04:as V70 2.5T AWD och känner inte alls igen symptomen. Händer det vid normal körning eller vid hård körning? Alla underlag eller bara på halt underlag?
av joakim1
dali skrev:Har haft en -04:as V70 2.5T AWD och känner inte alls igen symptomen. Händer det vid normal körning eller vid hård körning? Alla underlag eller bara på halt underlag?
Hej
Händer alltid, det hörs mer när man har rutorna nervevade
av dali
Det låter inte bra i mina öron men jag vet också hur olika man kan uppleva saker, låna en likadan bil av handlaren och jämför med den.
Användarvisningsbild
av Whisky
Hej,

bara för att försöka förstå och förtydliga ditt problem bättre:

I trådinlägget säger du att bilen rycker till, i ett senare inlägg säger du att det låter mer när rutan är nerhissad. Du menar alltså att bilen både rycker till och att du hör ett ljud? Är rycket eller ljudet det mest påtagliga? Hur låter ljudet?
av joakim1
Det är en kombination det låter när det glappar. Problemet är dock mindre nu efter 1000mil så försvann det nästan helt

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]