Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av blackadder
skumma grejor har börjat hända nu...
varje morgon nu när det har varit minusgrader på natten så är det något fel på panelen i passagerardörren. lampan i knapparna till lås och fönsterhissar blinkar och man hör hur reläet? tickar. Någon som upplevt något liknande?
Användarvisningsbild
av bladet1
Hej !
Har inget svar, men min bil så händer detta , när jag låser så lyser lyset i höger bakdörr, samtidigt som antingen förardörren eller vänster bakdörr ej låses + att bakluckan inte öppnas alls när jag öppnar bilen ( får ta nyckel ) + att positionsljusen bak går sönder 4-5 ggr / vinter, annas är blien till full belåtenhet ( i stort sett )

mvh Björne
Användarvisningsbild
av CarMan
blackadder skrev:skumma grejor har börjat hända nu...
varje morgon nu när det har varit minusgrader på natten så är det något fel på panelen i passagerardörren. lampan i knapparna till lås och fönsterhissar blinkar och man hör hur reläet? tickar. Någon som upplevt något liknande?
låter som om pdm:en har pajat.
Användarvisningsbild
av blackadder
ja, det var pdm:en, och dyrt blev det också:
4630:- på bildeve i helsingborg. Det var härlig julklapp...
Användarvisningsbild
av _Rick_
Jäklars!

Ha för vana att tex kolla med skroten. Visst du behöver ladda om bilen. Men inte för de pengarna...

Vet inte vad en omladdning kostar till kund, men de borde inte kunna debitera mer än en halvtimma.

Jönköpings Bildemontering är seriösa och bra. Iaf har jag den erfarenheten och rekomenderar dem varmt.
Användarvisningsbild
av Loner
Jag fick mjukvara inlöst till backspeglarna,

gick på 680:-, ungefär 340 för jobbet och 340 för mjukvaran..

Svärmor skall in och få mjukvara till sin nybytta pdm, kan återkomma med prisuppgift på det senare.

/L

Jag försöker byta listen (den mindre, fr[…]

Läcker spolarvätska avstängd

Någon som har koll på var man kan k&ou[…]

Finns säkert många anledningar, men had[…]

Byta a/c-kompressor själv?

Lycka till! Jag har inte gjort bytet själv, m[…]