Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lage1
Har en s80 T6a 99 som jag fått byta luftmase mätaren (Lmm) flera gänger på nu den 4 på volvo byter den bara men
det måste väl vara mer fel på den man ska väl inte byta 4gånger :-(O) :-(O) :-(O)
Användarvisningsbild
av CarMan
om du har orgial luft filter så skule jag ta en titt på den lilla slangen på olje fällan, den är säkert trasig
av lage1
CarMan skrev:om du har orgial luft filter så skule jag ta en titt på den lilla slangen på olje fällan, den är säkert trasig
Ok ska kolla den volvo kanske har missat den.
av *pettson*
lage1 skrev:Har en s80 T6a 99 som jag fått byta luftmase mätaren (Lmm) flera gänger på nu den 4 på volvo byter den bara men
det måste väl vara mer fel på den man ska väl inte byta 4gånger :-(O) :-(O) :-(O)
Jag är inte proffs på s80.. men för att citera en felsökare på rejmes då jag ventilerade ett sånt ärende via mitt jobb: Det är ett skitutförande på massmätaren, värmen under huven knäcker dom helt enkelt, man får vara med på att byta MINST en massmätare om året om det är riktigt varmt ute.
Kanske är det därför volvo har reducerat pris på dom i sitt utbytes system?
Volvo har redan ioförsej erkänt att det är ett kvalitetsproblem på dom, i samma stund man sänkte priset och skapade ett utbytessystem.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]