Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Whisky skrev:
Knasen skrev:
å ligger man i 100-120 så behövemman inte en ha dom på. Vattnet rinner av så fint
Bara en nyfiken fråga...är bilen hetvaxad eftersom vattnet rinner av
Jag tror det när detta fenomen som avses, citerat ur reklamen/informationen för torkarbladen:

"Denna nya generation torkarblad torkar inte bara bort vatten och smuts, utan gör vindrutan vattenavvisande och är dessutom nästan helt ljudlösa. När torkarbladen sveper över vindrutan läggs en osynlig grafitbaserad skyddshinna på rutan. Denna hinna gör så att vatten och smuts inte fäster på rutan, utan den bokstavligen rinner bort"

...Om det däremot fungerar i praktiken kan inte jag svara på, men det verkar ju lovande med vittnesmålen här!
vist kanske det runer bort, men sikten blir ju kas om man ska titta på mss droppar som rinner bort av fart vinden
av Teemu
har haft dom där grafitbladen ifrån biltema på en tidigare bil och måste säga att jag blev positivt överraskad. Funkar kalas att ligga i 80km/h och uppåt utan torkare eller på sin höjd intervalläge om det regnar på lite... Sen att effekten avtar med tiden i och med att beläggningen nöts bort är en annan historia. Funkar rätt likvärdigt med ett lager vax på framrutan med lite då och då...

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]

Hej Jo det är väl kanske mer troligt, &[…]

Bilen startar inte

Hej! Jag har fått problem med min Volvo s40 […]

Läcker spolarvätska avstängd

Droppar på höger sida fram fast beh&ari[…]