Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BG
_FrEdRiK_ skrev:Inge nytt att en volvo är dyrare än i jämnförelse med andra bilar i samma klass :) Men nu ska jag ha en Volvo så är det bara. Har haft det innan o jag tycker det är en bra bil. Sen om det där med utrustning är det minst en momentum jag letar efter. Tycker dom andra är snik modeller som dom kastar efter folk för att sälja. Men det är ju min åsikt. :)

Kul att höra lite olika åsikter om allt.

Mvh Fredda
Hej Fredrik!

Slå till på en 2,5 T. Kan varmt rekommendera denna motor som har ett härligt vridmoment. Efter att tidigare haft 140 hkr och 170 hkr så har vi att jämföra med. Nu har vi en S60 med denna motor. Passar utmärkt med automat.
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Nu har jag luskat lite angående 140 Vs 170hk om det är samma motor. O dom jag pratat med säger att den inte är exakt likadan. störe kanaler med mera i 170hk. Ingen som sätt någon spränk skis på båda???
av NCR
_FrEdRiK_ skrev:Nu har jag luskat lite angående 140 Vs 170hk om det är samma motor. O dom jag pratat med säger att den inte är exakt likadan. störe kanaler med mera i 170hk. Ingen som sätt någon spränk skis på båda???
Om du menar spräng-skiss så räcker det med att kolla i volvos egen katalog för att se att specarna på 140 resp 170 är identiska. Naturligtvis vill de att man köper den 10.000:- dyrare 170-varianten, men motorerna är identiska med undantag från programvaran.
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Okej sjukt sånt där ibland :)
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Nej, jag kan inte höra något speciellt […]

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]

Hej Jo det är väl kanske mer troligt, &[…]

Bilen startar inte

Hej! Jag har fått problem med min Volvo s40 […]