Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xv1900
Är det någon som jag tycker att styrradien är för dålig på som i mitt fall en V70 -06 med 17" fälgar??
Går det att göra något
av perdanne
Där sitter kanske styrstop kanske jag har det på min s60 med 18" fälgar kanske är så din på oxå.
av Mad
Japp jag tycker också att den är usel, kör med 17" har troligt vis också utslagsbegränsare.
Känns lite osmidig tex på en trång parkeringsplats:
Användarvisningsbild
av isak
hej
håller helt med er på min är det 205-15 h-v hjul tar i innersk-, kan jag leva med!
(är väl bortskämd av 745) jag tror personligen mod- har klassens sämsta sv-radie
tror inte jag ägt någon sämre under 45 år. skullevara roligt se flera åsikter.
isak
Användarvisningsbild
av gooose
isak skrev:hej
håller helt med er på min är det 205-15 h-v hjul tar i innersk-, kan jag leva med!
(är väl bortskämd av 745) jag tror personligen mod- har klassens sämsta sv-radie
tror inte jag ägt någon sämre under 45 år. skullevara roligt se flera åsikter.
isak
En förklaring till att just din bils däck tar i kan vara att du har fel storlek på däcken skall vara 195-65-15 på din modell
om du vill ha 205 så tar det i
Är det 205-65-15 du har så är dessa däck avsedda till S80

Bara en liten förklaring ;-//

//Goose
av matzen10
Mmmm....min bil hade styrutslagsbegränsare för större fälgdimension vilket ledde till att hangarfartyg var smidigare att ratta runt :-(O) :lol:

Men det finns ju möjlighet att byta dessa; kostar inte många 100-lappar för båda sidorna! Dessutom kan den händige göra det själv (inte jag då..).
Sen får du svängradie som anstår en modern bil.

M V H
---> Matzen
Användarvisningsbild
av isak
hej hade 195-er som orginal dom tog också i på org 5,5 fälg. styrstopparna är slitna men tror inte däckdim-har större bet- synd att hjulhusen är så trånga (sämre en 850) skiljer även på p-ändar mera böjda för att komma runt fälghonet på andra bilar. snudd på ett steg bakåt i utveckling.
isak
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Inte för inte sambon kallar V70:n för ''bussen'', men det ligger lite i det, det är betydligt sämre vändradie på våran V70 jämfört våran 850.
Men det är smällar man får ta om man vill ha stora fälgar/däck/bromsar/bil med kraftigare motor :wink: .
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]