Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ssiimoon
Har problem med felkoder till min bil och min kompis bil. Min är en S60 2.5T 2004 Hans är en V70 2.5T 2003

Vi får felkod DDM 0025=
DDM-0025 Spegelmotor. Urkopplad

Och sen får han DDM 003F =

DDM-003F Reglage backspegel. För hög signal
DDM-003F Reglage, backspegel
DDM-003F Reglage, backspegel. För hög signal

Jag har läst ut dom felkoderna med BSR instrumentet. Men jag förstår inte felkoderna riktigt
Vi har problemet att vänster sidospegel fungerar inte värmen i.
Är det någon som har varit med om samma fel?
Nån som vet hur man fixar det, eller måste man byta ut glaset?
Användarvisningsbild
av isak
hej
troligtvis värmedynan skitdålig konstr-du ser när du får den glaset i nederkant stannar vatten kvar! volvo tänker väl på eftermarkn mina nya glas var exakt likadanna
isak
av ssiimoon
Varför står det att spegelmotor är urkopplad?? den fungerar jue, men inte värmen :???:
av Fred
Har ni testat att radera koderna, köra några dagar och läsa av dem igen?

Väldigt många koder är bara engångsföreteelser där någon sensor fått lite spel vid något tillfälle. Dessutom finns det en massa koder som sätts trots att allt fungerar som det ska. I min bil har jag konstant felkoder på låsen i bakdörrarna. Det är aldrig något problem med låsen men koderna sätts ändå. Enligt en kompetent Volvo-mekaniker är detta otroligt vanligt, i princip standard, på dessa bilar och inget att bry sig om. Sensorerna är helt enkelt lite för känsliga.

Mvh
/Fred
av ssiimoon
Men hur kommer det säg att vi båda får samma felkod och att vi har problem med samma vänster sidospegel ??:-/
Den felkoden kommer hela tiden, så fort jag har nollställt så kommer den tillbaka.
Serviceintervall v90 D4

Tanken är väl ett år eller 3000 mi[…]

värme problem

Kylsystemet är slutet så i normalt l&au[…]

Hej, jag verkar ha samma problem, så tä[…]

El problem till Startmotorn

Har en Volvo S80 årsmodell 2008. på fr[…]